Musikvideo Bedømmelser
Film/Anmeldelser
Kreativ

Gi' siden et par sekunder til at gennemlæse


Sider

tirsdag den 6. august 2019

BTS


Jeg har muligvis aktivt og helt bevidst påført mig selv en ny obsession. Jeg vil lige præsentere k-pop bandet BTS, som er det mest kendte k-pop band i verden. Hvilket betyder, de er riiiiimelig store i musikbranchen (da k-pop er en ret stor og influerende ting). Og egentlig er de bare 7 stille og rolige flinke drenge (mænd). (Det tog lige nogle timer at lære hvem der er hvem, især fordi de hele tiden skifter hårfarve). Men hold nu kæft, danse det kan de ihvertfald, og synge og rappe kan de også. Jeg har altid haft noget for rap og sang sammensat (Panik).
Derudover er en stor del af k-pop i høj grad også det visuelle, hvilket betyder at k-pop bands har de vildeste musikvideoer og sceneshows! Jeg føler ofte det kræver en stor omgang deduktion for at fatte hvad fanden der foregår i de musikvideoer og hvad de prøver at fortæller - jeg sidder lidt med overvejelser, på den ene side om at det er en kulturel ting og på den anden side, om der faktisk ikke skal helt være en historie.
Det var en lille god intro. Have fun:

 
 Se lige den her reklamevideo for deres tour, hold nu kæft den er flot!

Ingen kommentarer: