Musikvideo Bedømmelser
Film/Anmeldelser
Kreativ

Gi' siden et par sekunder til at gennemlæse


Sider

fredag den 6. maj 2016

Troye giver sommerfølelser

Jeg opdagede Troyes musik i september sidst år. Eller jeg havde hørt Wild i radioen, uden sådan at tænke over det - men jeg opdagede først Troye Sivan først i september. Faldt med det samme for det og ham, og skal til koncert med ham den 17. maj jaaaaaaaaaaah! GLÆDER MIG!

Men pointen her er, at jeg faktisk aldrig har lyttet til Troye imens det var sommer. Ikke destomindre så har hans musik så meget sommerfølelse, så meget varme, sol og blomstrene natur i sig. Han kommer fra Australien, og det er ikke til at tage fejl af i hans musik. Jeg kan mærke de villahus-kvarterer han synger om. De varme nætter og stranden. De rolige steder han er vokset op, men den søde familie som elsker ham - men stadig med de udfordring man har som ung, og især som homoseksuel, selvom alle omkring en accepterer en.
Hans musik har en verden i sig selv inde i. 
Der er en sang som The Quiet der udvikler sig, og åbner et helt univers op for mig når jeg hører det. Først er det nært, intenst, personligt og sød sommer varme. Så åbner det sig pludselig op, som fløj man over vand og land og op op helt op til stjernerne. Farverne springer ud og lys skaber mønstre af omkring ind.
Hans musik er virkelig smukt. Teksten er så nærværende og jeg kan føle hver eneste ord hver eneste følelse han udtrykker - den måde han synger på, det er simpelthen så ærligt og personligt, som om han taler med mig og fortæller mig hvert ord.

- hør sangen

Så, i dag er det dejligt solskin og blomsterne er sprunget ud og det er bare super smukt. Så jeg hørte Troye udenfor og følte naturen og vejret omkring mig. Jeg sang selvfølgelig med og så tog jeg nogle billeder af mig selv for sjov imens. Synes lyset er ret fedt, og de blev ret sjove - så derfor: Her er de! . Også, detalje selvfølgelig - jeg hørte The Quiet imens:








          

Ingen kommentarer: