Musikvideo Bedømmelser
Film/Anmeldelser
Kreativ

Gi' siden et par sekunder til at gennemlæse


Sider

fredag den 30. september 2016

Endnu en Jonas bror

Excuse me...
(they grow up so fast - 
seriøst han er 27, I feel so old)
Nu har Joe Jonas udfoldet sig selv, på en ret smuk måde. Eller whatever.
Det jo ikke høj kunst, men det holder sgu ret meget alligevel.

DNCE hedder bandet, hvor Joe Jonas er forsanger, og synes sgu det virker ret okay. Bedre end det hans lillebror har gang i - han er faldet ned i et hul - efter han lavede den enormt søde og charmende sang 'Jealous' - og samtidig med lidt for meget sexisme.. eller ved ikke om det direkte er sexisme, men han bidrager da ihvertfald ikke positivt til den måde kvinder bliver udstilles i musik og musikvideoer.

Anyways, tilbage til Joe Jonas og DNCE. Det er et bestående af 4 medlemmer. Min yndlingsdetalje er, at den ene er en kvinde. og så tænker man, what slap af, en enkel kvinde ud af 4, er det så specielt? og så svarer jeg: Hell ja, det specielt. Det er altså ikke ofte man ser blandede bands, og generelt er der et stort overtal af band med mandlige bandmedlemmer. Det er der altså - og det er fordi kvinder ikke gider, eller måske fordi samfundet bedre kan acceptere og godtage mandlige musikkere, I don't know.
En kvindelige forsanger er måske ok normalt, men det er ikke tilfældet her.
For jo, selvfølgelig er kære Joe Jonas forsangeren i bandet, og det kvindelige medlem JinJoo Lee er guitarist i bandet. Cool girl, siger jeg bare.

Nå, men mit budskab her er bare, at.. hey, fedt Joe, godt du udfolder dig musikalsk igen, og især når det er på en musikalsk fed måde. Du havde sgu aldrig helt fungeret solo... tror jeg..?

Musikpræsentation: Deres ene sang hedder 'Toothbrush', er faktisk damn cute. Og ja, jeg hader faktisk at jeg bør fremhæve det. Overvejede ikke at sige noget, men fordi det er så UNORMALT, så skal det sgu lige nævnes. De bruger en kvinde som er en NATURLIG STØRRELSE. øh hallo! Forstår I det? Hun er ikke ved at knække over fordi hun er så tynd. Jeg siger, mega respekt for det, FORDI det faktisk er at gå imod strømmen og gå imod det vi forventer og er vant til at se.
 

Og så lige endnu en ting. Synes lidt Joe havde et par problemer med at synge da han var yngre - han kæmpede lidt med det, som om det var hårdt og stemmen ikke helt kunne klare det han gerne vil have.. ja whatever hvad ved jeg om at synge. Men efter at have set ham spille live, så bliver jeg næsten helt stolt, han gør det sgu godt den kære Joe. Det som om hans stemme er blevet langt stærkere, meget mere stabil og han har helt uden tvivl meget bedre kontrol over den.

Og så lige, efter at have talt så meget dårligt om Nick Jonas, så synes jeg lige jeg vil dele denne lille video, for hell that's cute.
DNCE optræder med 'Cake by the ocean' og Joe gør det seriøst godt. Men det sødeste er lige, hvis du spoler frem til 0:50 (og egentlig mange gange igennem klippet - for kameramanden har lige fanget noget for godt til tv), så står lillebror altså og synger med... ååååååååååååååååååh

Ingen kommentarer: