Musikvideo Bedømmelser
Film/Anmeldelser
Kreativ

Gi' siden et par sekunder til at gennemlæse


Sider

fredag den 25. maj 2012

Mit livs Eurovision

Så er det Eurovision tid igen, på lørdag er finalen og DANMARK ER MED!! YEAH!
Jeg har set Eurovision (melodi grand prix) mange gange i mit liv, og har elsket det i mange år! Der var en overgang hvor det blev lidt for meget - men nu de sidste par år er det blevet fantastiskhed endnu igen!!
Det første Melodi Grand Prix jeg så, var med Brødrene Olsen i 2000, og det var jo noget af en start, hvor vi VANDT Eurovision!! Jeg har altså set Melodi Grand Prix og Eurovision i 12 år, siden jeg var 7 år. Interessant hva? Woa.
Okay, men igennem den tid, har der sgu været en masse fantastisk sange!! - Og jeg vil nu vise jer, så få som mulige (for der er mange :o) af de sange jeg aller bedst kan lide!!

Den første sang jeg vil vise jer, er min første Eurovision-kærlighed. Den her sang elskede jeg virkelig højt, og har hørt den uendelige mange gange (kan seriøst hele teksten STADIG), en dejlig sommersang fra Malta (har også gjort jeg har været vild med Malta siden, og forventet meget HVER år, hehe)


Den næste jeg må finde frem er denne virkelig fede performance og sang! Jeg kan huske jeg bare synes det var seriøst fedt! Ukraine 2004
 

Så kommer det geniale år 2006 - Det år har jeg båndet på VHS, fordi det var så fantastisk og har set det virkelig mange gange!
Først, Selvfølgelig seriøst fede Lordi!!!! Vinderne!


Så til Rusland, som bare er en virkelig virkelig god sang!! Love it! - Han vandt, med også en rigtig fed sang, Eurovision 2008.
Kan tydelig huske hvordan de snakkede om ham i 2006, han er en meget stor stjerne i Rusland, og der var rygter og håb om at han ville smide trøjen under finalen - gjorde han ikke :o Hahaaa. Kan huske man bare sad der til sidst i sangen og tænker "NU smider han trøje, NU! NU smider han trøjen" - men nej xD. På trøjen havde han det nr. sang han var - altså først det nr. han var i semifinalen, og så det i finalen! Fedt.
 

 Det vilde med dette er, er også at min al tids yndlings eurovision sang er med, den er noget helt specielt til mig, og jeg elsker bare alt ved det!! (bare hop lidt i starten, det var den bedste video jeg kunne finde) Bare så fantastisk! Minder MINDER! Gør mig så glad!
 
2007 og 2008, var sådan ret kedelige....

 OG SÅ MENNESKER!!!! Okay, det kan godt være jeg har sagt sangen ovenover var min yndlings, men der er jo selvfølgelig ingen tvivl om, at Alexander Rybak er min nr. 1 kærlighed! Alexander Rybak ER jo Alexander Rybak, der er intet der kan slå det, og det er jo bare som det er! Jeg elsker jo bare hans musik i det hele taget! Og Eurovision var det som åbnede mine øjne - jeg så og hørte ham for første gang her, og jeg var bare med det SAMME fortabt! Fantastisk fantastisk. Han vandt med det største nummer stemmer nogen sinden i Eurovision historien, han vandt SÅ stort. Vinder af 2009, Norge, Alexander Rybak!!! - Se lige hvor dejlig han er!
 

2010 var virkelig også noget af et år. Jeg vil vise jer en sang, som ligger på min top 3 af yndlings Eurovision sange. (1. Alexander Rybak, 2. Romanien 2006, tre DENNE!, 4. Rusland 2006)
Det er saxofon, det er violin, det er FEDT tøj, VIRKELIG fed dans (genialt, tjek det lige ud xD), det er glade mennesker og en fest - det er Moldova, 2010 og det er SÅ FEDT!
- Andre sange i skulle tjekke ud fra dette år: Tysklands, Israels og Belgiens. - Klik her for at se indlæg om det år

 Så er vi nået til sidste år! YEAH! Her gjorde Danmark det selv RET så godt!


 Og SELVFØLGELIG, dejlige hyper Jedward, fra Irland, hihi! (bare hop den første del over)  (de er med i år endnu en gang)

Så, nyd de gamle Melodi Grand Prix sange, og så det tid igen lørdag!!

Ingen kommentarer: