Musikvideo Bedømmelser
Film/Anmeldelser
Kreativ

Gi' siden et par sekunder til at gennemlæse


Sider

mandag den 28. november 2011

SRO - Det her er vidst lidt langt ude


Her er jeg. Jeg skal skrive SRO. Det er studieretnings opgave. Man skal så lave en opgave ja.
Så vælger man fag. Jeg valgte tysk og mediefag - af en helt speciel ønsketænkelig grund, orv.
Nå ja. Vi fik af vide at emnet var eventyr - Så flipper jeg da lige lovligt meget ud? JAAAH :D elsker eventyr! men så begyndte lærerne at tale om det. "Der skal bare lidt eventyrtræk i" og jeg tænker "HALLO NEJ!!! Det SKAL SGU DA være et eventyr!!!" øv øv, tænker jeg, nu går det galt.
Stor skole opgave, hvor jeg skal skrive
om en af mine yndlingsfilm med
BÅDE Heath Ledger og Matt Damon
Og vi vidste stadig ikke om vi HELT selv måtte vælge film? SKULLE filmen være tysk?!?!
- Men jeg gik med en hemmelig drøm, som jeg havde fra første dagen af.
Brøderne Grimm! Ja, jeg vill have brødrene Grimm, åh hvor jeg ville. Og det var jo tysk og perfekt. Og samtidig kunne jeg tage en af mine yndlingsfilm "The Brothers Grimm"! Det ville være perfekt. Jeg ville se på hvordan de havde fået eventyrene ind i filmen, og hvordan de havde ændret på eventyrene!! Hvordan eventyrene blev en direkte del af historien, og de skrev dem ned på den måde! Hvordan deres liv er HELT anderledes i filmen end det var i virkeligheden.
Og jeg begyndte så at tænke, så kunne jeg jo lave om det i min SRP (næste år) Ja ja! God ide.. men kunne man nu tage om eventyr igen? hm hm.. Dilemma!!
Jeg sad endda på nettet og fandt mine kilder og ting jeg skulle bruge. Bare af håb. Men jeg måtte tage mig sammen og tænke: "Det sker ikke, bare ærgerligt!"

Så kom problemformuleringerne i dag. Alle havde om Pretty Woman og andre underlige ting. Jeg tænkte bare: Det kommer ikke til at gå det her! orv orv..
Så kom jeg hjem, tysk-medie problemformuleringerne var stadig ikke kommet ud! Uh, nervøsitet..
Så! Så kom de, for 10 minutter siden. Den ene er om ”Himlen over Berlin" - en film som en fra min klasse rigtig gerne ville have.. og så! Så var den ande problemformulering (og jeg nåede ingengang at læse den helt, eller den første problemformulering for den sags skyld, for så gik jeg amok):
2) Lav en form- og indholdsmæssig analyse af Terry Gilliams ”Brødrene Grimm”, med særligt på fortællemæssige strukturer, i forhold til filmens brug af eventyrgenren.
Hvordan forholder filmen sig til Brødrene Grimms liv, og hvilke af Brødrene Grimms eventyr forholder filmen sig til?
Beskriv forskellene mellem filmens version og Brødrene Grimms oprindelige tekstversion.

OH MY!!! ER DET HER EN DRØM? Hvad FUCK er sandssynligheden for dette?!?! DET ER SÅ VILDT. Hvor SYGT heldig er man bare LIGE?!!! Jeg fatter det stadig ikke. Tror ikke rigtig på det! Har Terry Gilliam lavet en anden film? Kan det virkelig være rigtigt det ER den?

Ingen kommentarer: