Musikvideo Bedømmelser
Film/Anmeldelser
Kreativ

Gi' siden et par sekunder til at gennemlæse


Sider

lørdag den 26. december 2009

Avatar - changes the world...

"I totally see @laudenbonk's view.. I have never in my life seen a movie like Avatar. It's breathtaking, the most beautiful I have ever seen!"


Jeg har aldrig, i mit liv, i mit liv, set noget som det her, Jeg har aldrig aldrig aldrig i mit liv set noget så fantastisk! Det var fuldstændig overvældende! Breathtaking!!
Det er som en drøm..
Den film, er som en drøm!
Det er en revolution det her! Det er noget helt nyt! En revolution, en verdens sensation i filmhistorien!
Det er det smukkeste, den smukkeste film, jeg nogen sinden i mit liv har set!! Den er uendelig smuk, utrolig, virkelig, det er utroligt!!
Mange gange, sad jeg i biografen, med åben mund, og stirrede på skærmen og tænkte "Det her kan ikke være rigtig? Det kan ikk være sandt at man kan lave noget som dette". DEt som en drøm. Man ville ønske man kunne leve i..
Efter man har set den, er den i ens hoved. Jeg kunne ikke komme ud, jeg sad fast i filmen stadig, overvældet over, at noget kunne være så fantastisk. Det er som om denne film kan ændre dit liv. Det her er og bliver revoulution.. det her animation, den måde de kan lave det her... det er en revoulution.. det er ALDRIG set før! Det er helt nyt, og det er utroligt... det er så flot lavet, at man skulle tro det var løgn, HELT løgn!!! Man skulle tro det var løgn at dette ikke var muligt..
Det er så utroligt at det er muligt at lave noget som det. De Na'vi og avatarer er som man skulle tro var løgn. De ligner ægte væsener, altså, man skulle i tro de var animeret, man tror de findes i virkeligheden, at de er filmet! Man skulle tro det var.. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, men de er så livelige, og ligner SERIØST! helt seriøst, ægte... man skulle tro de findes, det skulle man VIRKELIG!! Og den måde de har fået dem til at ligne menneskerne. Det er SÅ sindssygt!! De ligner skuespillerne, SÅ MEGET! Man kan seee, hvis avatar der er hvis af skuespillerne, så TYDELIGT!! Det er SÅ sindssygt....

og nu som jeg siger det lyder det ikke rigtigt, men jeg mener det. Det er som løgn, man skulle ikke tro det var muligt...

Personer:
Karakteren, som er hovedrolle, Jake Sully, fascanere mig også helt igennem utroligt. Karakteren fascinere mig så meget.. virkelig.. Jeg er helt vild med den karakter, helt seriøst!! - Jeg synes det er fantastisk... det er en fantastisk karakter... oh my...
Og så nu, at tale om skuespillere. Sam Worthington som spiller Jake Sully.. okay hvad er der at sige? Man kan da helt igennem sige, at det gør da ikke filmen dårligere med sådan en fantastisk skuespiller.. Jeg synes virkelig han er fantastisk, dygtig.
Zoë Saldaña som spiller den kvindelige hovedrolle, men som man faktisk aldrig helt ser, fordi hendes karakter som er en Na'vi er helt animeret. Men hun er stadig virkelig dygtig.. og alting er også lavet, via personerne. Alle personerne HAR spillet rollerne, lavet alle bevægelserne, med prikker over alt på dem, og bag en grøn skærm!! Jeg siger bare - Du skal være virkelig dygtig og fantasifuld, for at kunne spille alt det, og forestille sig alt det!! Det vildt!!



Livet:
Filmen viser så vildt, sandt og smukt, hvordan vi mennesker er. Filmen har bare stærket mit syn på mennesket, hvor forfærdelige jeg mener vi er. Hvor forfærdelig en race jeg er del af. Som jeg altid har ment, men nu, denne film, viser det så vildt, så flot... Og så viser den også, hvor smuk det kan være. Det viser den måde som jeg ønsker mig højest at leve. SOm en del af naturen, sådan som jeg ville ønske det var, sådan jeg ville ønske min race levede... Det jeg drømmer om. Det viser filmen.. Så ud over at gøre mig ubelivelig fascineret, gør den mig samtidig mere opmærksom, udover hvor meget jeg er selv, hvor et forfærdeligt sted vi lever... Og hvor forfærdelige vi er.
..
Jeg ville i alt, ønske at jeg i mit liv, kunne leve som disse... Jeg ville ønske jeg levede på Pandora, jeg ville ønske jeg var en del af Na'vi folket!



Tilblivelse af filmen:
Den her film, tog 14 år at lave, 14 år! Den fantastiske James Cameron, helt enestående, ikke som nogen anden, han brugte 14 år på dette. Han har skrevet, hsndlingen, han har instrueret filmen og redigeret den. Titanic havde premiere i 1997, og var den sidste film han lavede. Hvad ventede han på? Hvorfor tog det 14 år? ..
James Cameron ville, det hans mål var, var at skabe filmen, som han ville have den! Helt som han ville have den, som han havde skabt den, og forstillet sig den i sit hoved. Han ventede på teknoligien til at blive god nok, så han kunne lave den film han ville. Hvad taler man så om? Man taler om en mand som virkelig tror på sit værk og vil ha' det til at blive perfekt, som han ville have det. Så han ventede FJORTEN ÅR på at det var muligt nok at lave filmen helt som ville have den. Jeg siger bare, HVOR fantastisk er det? Hvor fantastisk er det ikke? Wow wow wooow!
Det er også den dyreste film, der NOGENSINDEN er lavet!! Den der har kostet aller mest! Og det forstår jeg virkelig godt!! Men jeg tror sgu, hurtigt, at den tjerner sig selv ind.. den her film burder alle mennesker i denne verden se.

En 2'er?

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville sige... Den her film er vidunderlig, den har så meget sjæl som intet andet, og er det smukkeste jeg i mit liv har set.
Der er blevet sagt at skuespilleren Zoë Saldaña som spiller den kvindelige hovedrolle, har skrevet under på at ville spille med i en mulig efterfølger..
Men jeg ved ikke om dette vil ødelægge, altså at lave en 2'er?

Helt enkelt for mig kan jeg sige, det er den mest fantastiske film og mest fascinerende film jeg nogensinden i mit liv har set. Og jeg håber og ønsker, at den vil vinde alle oskars der er...

1 kommentar:

Leoparddrengen sagde ...

Jeg er meget enig i din begejstring. Også omkring Zoe Saldana, som man godt kan frygte bliver overset, fordi man aldrig ser hende "rigtigt".

Men umiddelbart håber jeg ikke på en 2'er - jeg har svært ved at se at de kan lave noget fornuftigt videre.

Så hellere se Avatar igen og igen!