Musikvideo Bedømmelser
Film/Anmeldelser
Kreativ

Gi' siden et par sekunder til at gennemlæse


Sider

torsdag den 5. marts 2009

Hunden i vinduet


Jeg går ned af vejen. Det koldt og det blæser. En bil kører forbi, en lille sort en. Jeg tror den skal ind hvor jeg går - den side jeg går på. Men den kørte over mod mig, for at kunne dreje hen på den anden side, den modsatte side af mig. Hen til et hvidt hus. Der ligger meget tæt på vejen, med vinduer ud til - helt flat.
I vinduet sidder en hund. En lille grim hund. Lys brun, lang pæls, alt for store øjne, på størrelse med en kat, bare tyggere.
Bilen kører ind, hunden kiggede efter den, hen til side hvor bilen stoppe. Hunden kigger lidt, og begynder så at gø, og den bliver ved. To gange af gangen "vuf-vuf" og så to sekunders pause og så "vuf-vuf" igen. Men kan høre det helt udenfor, og damen går ud af bilen.
Gad vide om hun kan høre det? om hun ligger mærke til det. Ved hun at hendes hund gør det? Sikkert hver gang hun kommer hjem. Den har gjort det så mange gange, at den ved, når en bil kommer - så kommer en hjem.
Måske tror damen først den begynder at gø når hun sætter nøglen i låsen. Den hoppe sikkert ned når hun begynder at låse op, og står og gør ude ved døren, hvis den altså ikke er lukket ind i rummet. Måske hopper den op af hende når hun kommer hjem. Måske bider ned hende i bukserne. Det kan også være damen tar hunden op med det samme. Måske er hun sådan en som elsker sin hund så meget at hun kysser den, og kalder den hendes lille baby.
Måske har damen været væk i lang tid, og hunden har været alene hjemme. Måske har hun bare været på arbejde, og hunden har siddet der i vinduet siden hun gik og kigget ud. Det kan også være hun bare har været nede og købe ind, i døgn netto, og kun har været væk en halv time.
Måske er hun en forfatter. Måske bor hun alene i sit hus, og er altid alene, undtagen sin hund, som hun altid er sammen med. Måske skriver hun om hunden, en børne historie. Måske er hunden det eneste hun bruger sin tid på. Måske har hun ikke andet i sit liv end den hund, og så hendes bøger. Det kan være hun kun taler med sin hund i flere uger.
Det kan også være det er en travl familie, men 3 børn - mand og kone. Måske er hunden bare en belastning. Måske har de ikke tid til at gå med den fordi de har så travlt, og tvinger så deres lille datter på 9 år, til at gå tur med hunden. Måske kan hunden slet ikke lide pigen og bider hendes, eller ødelægger hendes puder og spiser hendes lektier.
Hunde sidder ihvertfald altid i det vindue.
Jeg er glad for jeg har en kat!

Ingen kommentarer: