Musikvideo Bedømmelser
Film/Anmeldelser
Kreativ

Gi' siden et par sekunder til at gennemlæse


Sider

søndag den 22. november 2009

Når folk opfører sig langt ude og irritere mig...

Det her er vores egen lille sjove samtale.. ehm:
Jeg kommenterer på en MEGTE irriterende person, som på ingen måde kan acceptere andre personers holdninger (og som sviner mig til)


PERSONEN:
Nej, er du sindssyg, jeg har smag, så jeg har ikke tænkt mig at se den.
Helt ærligt, alle jer teenagepiger der bliver tingly af at se på veltrænede fyre i bar overkrop, og så forvirrer det med god film-kundskab, TAG JER NU SAMMEN! Det her er filmatiseringen af jeres lille, våde, romantiske fantasy-drøm, men det gør det ikke til en god film.
Yeah I said it!


Mig:
Jeg synes det er okay du har den holdning, og HELT okay du ikke vil se den!! Det synes jeg helt selv du må om, og jeg er helt ligeglad med det!
Men jeg synes det langt fra er okay at du sviner folk til og generaliserer på den måde! Og ud fra dine egne forestilling for hvordan du tror det er, når du egentlig ikke ved noget som helst om det fordi du ikke har set filmen.
Ja, jeg ved sgu godt sex sælger. Men sjovt nok, så er der intet sex i den her film.
Jeg synes din anden kommentar er ret stødende, og jeg synes ikke du på nogen måde kan sige sådan noget, når du ingen gang har set filmen.
Og jeg er helt med på, og nægter slet ikke, at der da sikkert er folk der tænker sådan, som du skriver. Men du kan ikke skrive det på den måde, som om det er sådan med ALLE der ser filmen og kan lide den, du er ret fordømmende og ser meget ned på det. Jeg personlig er helt vild med de bøger de her film er lavet over, og jeg har det slet ikke på den måde som du beskriver der, og det tror jeg der er mange andre der heller ikke har.
Hvorfor det KUN er piger der går amok over den her film? Fordi det sådan set for det meste er piger som kan lide at se kærligheds histortier, det er nemlig det filmene og bøgerne er hele vejen igennem, det er kærlighed og kærlighed! Og det er så meget normalt at der så er flest piger der går amok.
Og hvis vi nu skal tale om sex der sælger, så vil jeg da sige, at sex.. det er da ikke mere piger end drenge som vil se sex? Men ja, i det her tilfælde, så er filmen en kærligheds film, fra en pigen synsvinkel, og det er for det meste píger som vil se det - og læse det.
Så jeg synes det er langt ude du generaliserer på den måde, og at du sviner til alle som ser filmen ud på den måde som du gør. Det er virkelig respektløst overfor andre mennesker.
Jeg synes det er okay du har en holdning til filmen, om at du ikke vil se den, og den ikke virker som noget for dig. Men jeg synes ikke du kan have en mening om den og fortælle os andre hvor langt ude vi er, og at vi ingen smag har, når du ikke har set filmen, og derfor egentlig intet ved om den.
Jeg synes det er okay du har en holdning til det, men jeg synes ikke du skal svine folk til med noget du ikke aner noget om!

PERSONEN:
Stødende? Hvorfor? Fordi det er rigtigt? Jeg synes du skal holde op med at tude.

Mig!:
jeg tuder ikke. Jeg er vred over din snæver horisont, og din nedgørelse af alt som er imod din lille egen fordrejet synsvinkel! Du er ikke åben for noget nyt, og du finder på din egen opfattelse af tingene fordi du gerne vil have de er sådan, så du kan nedgøre os andre med det. Men du aner ikke noget som helst om det her, og det er da helt fint, også er du tror tingene er som de ikke er. Det vil jeg lade dig have for dig selv, men du skal famne ikke smide det i hovedet på os andre og fortælle os hvordan vi tænker. Du aner ikke en skid og du er utrolig generaliserende, og det er langt ude at se ting på den måde.
Kan ikke forstå hvordan du kan opføre dig med den måde. Du er virkelig respektløs overfor folk.
Hvorfor den er stødende? Fordi du sviner os andre til, og fortæller os hvordan VI tænker, og du ved INTET om det! Fordi du kan få dig selv til at sige sådan noget, om nu du ikke ved noget om!
Jeg har virkelig svært ved at synes det er okay at du opfører dig sådan dig, fordi du ikke kan acceptere at andre måske ikke har liiiiige den samme holdning som dig, og ikke liige synes det samme som dig, derfor sviner du det til, og gør alt hvad du kan for at sætte andre i et dårligt lys og nedgøre andre.


(Den sidste var jeg lige lidt oppe og køre over hvor respektløs man kan tillade sig at være!)
- Nå ja, mere bare for at fortælle min holdning, det er grunden til jeg lige lagde det her på bloggen.
Link til mig selv!
Og ha! personen kan ingen gang finde ud af at kommentere på noget af det jeg har skrevet.

Ingen kommentarer: